En æra nærmer sig sin afslutning i Sønderjyske Herrehåndbold, da Jacob Bagersted har besluttet at stoppe sin aktive karriere efter sæsonens afslutning til sommer, og dermed sætter punktum efter mere end 20 år på topniveau som en af de spillere, der har sat tydelige spor i klubbens nyere tid.
Jacob Bagersted fik debut på det danske A landshold den 25. oktober 2007 og har gennem karrieren spillet for blandt andre Aalborg Håndbold, SC Magdeburg, Frisch Auf Göppingen og København Håndbold, inden han sluttede som spiller i Sønderjyske Herrehåndbold.
I Sønderjyske har Jacob Bagersted haft en central rolle både på og uden for banen, hvor han har været med til at præge kulturen og udviklingen i klubben.
“Det er en kæmpe håndboldpersonlighed, som stopper sin karriere til sommer. En holdets mand, der altid giver 110 % og er der for sine kammerater. Han har været med til at flytte kulturen og måden, vi gør tingene på her i klubben, og er et forbillede for mange. Nu vil vi nyde hans energi og fight de sidste måneder og forhåbentlig give ham den afslutning, han fortjener”, siger sportsmanager Thomas Mogensen i en pressemeddelelse.
Jacob Bagersted ser selv tilbage på karrieren med stor taknemmelighed.
“Når denne sæson er færdig til sommer, har jeg besluttet at stoppe min aktive karriere som håndboldspiller. Det føles som det helt rigtige tidspunkt for mig. Jeg ser tilbage på 20 år som professionel med stor stolthed og taknemmelighed for de oplevelser, håndbolden har givet mig. Min tid i Sønderjyske Herrehåndbold har haft en helt særlig betydning, også for min familie. Sønderborg og klubben er blevet vores hjem, og det er jeg enormt taknemmelig for”, siger Jacob Bagersted.
Han retter samtidig en tak til holdkammerater, stab og fans samt sin hustru for støtten gennem hele karrieren.
Efter karrierestoppet fortsætter Jacob Bagersted i en ny rolle i organisationen i Sønderjyske Herrehåndbold, selv om den præcise funktion endnu ikke er meldt ud.
“Jacob Bagersted er indbegrebet af Sønderjyske Herrehåndbold. Hans værdier, arbejdsmoral og loyalitet matcher klubbens DNA, og derfor er vi meget glade for, at han fortsætter i organisationen. Hans erfaring og personlighed er uvurderlig i et langsigtet perspektiv”, siger direktør Kim Poulsen.



















