Gråsten Andelsboligforening nu helt uden ledelse

4. juli 2016 Erhverv Skrevet af: Ole Kæhler

Der var dramatik for alle pengene, da der blev holdt generalforsamling i Gråsten Andelsboligforening mandag aften. Foreningen står nu uden bestyrelse og uden direktør.

En enig bestyrelse fra Gråsten Andelsboligforening, valgte mandag aften samlet at trække sig efter formanden, Bente Damkjær, blev stillet overfor et misstillidsvotum på boligforeningens generalforsamling.

Det fortæller en deltager i mødet til SønderborgNYT.

Der bliver nu indkaldt til ny generalforsamling, hvor der skal vælges ny bestyrelse.

Artiklen fortsætter under annoncen

Indtil den næste generalforsamling finder sted, bliver bestyrelsen dog siddende på posten – af navn og ikke gavn – fordi konsekvensen ellers ville være, at de ansatte skulle forlade deres administrative arbejde.

Når de skal det, så skyldes det, at de ikke kan udføre deres opgaver uden at have en ledelse eller bestyrelse bag sig – og eftersom boligforeningens bestyrelse tidligere har fyret direktøren, så ville de ansatte skulle have ledet sig selv.

25. juni 2026 Politik, Samfund, Sønderborg

Borgmesteren stoppede byrådsmedlem under godkendelse af nye medlemmer til Integrationsrådet

25. juni 2026 Politik

Der var allerede lagt op til debat, inden Sønderborg Byråd onsdag aften skulle godkende nye medlemmer til Integrationsrådet. Diskussionen begyndte nemlig flere timer før byrådsmødet og fortsatte siden i byrådssalen. Onsdag morgen skrev Dansk Folkepartis byrådsmedlem Tobias Brus Mikkelsen i et læserindlæg på SønderborgNYT blandt andet, at byrådet nu for tredje gang på seks måneder […]

Læs mere...