Ung knallertfører mistede kontrollen og ramte bil

Teknisk problem endte i sammenstød

Arkivfoto: Sissel Vinther

Teknisk problem endte i sammenstød

Arkivfoto: Sissel Vinther

26. juni 2026 112 Skrevet af: Michael Kjær

På Pøl Søndergade i Nordborg opstod der torsdag eftermiddag et færdselsuheld, da en ung knallertfører mistede kontrollen over sit køretøj og kørte ind i en modkørende personbil.

Anmeldelsen indløb klokken 15:10, hvor knallerten kørte i nordlig retning ad Pøl Søndergade, mens personbilen kom kørende i sydlig retning.

Ifølge politikommissær Chris Thorning Vesterdal fra Syd- og Sønderjyllands Politi skyldtes uheldet et teknisk problem på knallerten.

“Føreren af knallerten havde svært ved at styre den, fordi gashåndtaget ikke virkede. Han måtte regulere hastigheden ved hjælp af bremsen, men så gled han ind i bilen”, oplyser Chris Thorning Vesterdal.

Artiklen fortsætter under annoncen

Sammenstødet resulterede heldigvis kun i materielle skader, og ingen personer kom til skade.

Knallertføreren var en 17-årig ung mand fra lokalområdet og bilens fører var en 45-årig kvinde, ligeledes fra lokalområdet.

26. juni 2026 Samfund, Sønderborg

Ingen akut fare men PFAS ved lufthavnen skal håndteres

26. juni 2026 Samfund

PFAS-forurening ved Sønderborg Lufthavn er nu kortlagt, og konklusionen er, at der er tale om en mindre, men vedvarende forurening, som kommunen nu skal tage hånd om. En ny undersøgelse viser, at der findes PFAS i både jorden og det terrænnære grundvand omkring lufthavnens brandøvelsesplads. Forureningen stammer fra den tidligere anvendelse af brandslukningsskum, som blev […]

Læs mere...