Ingen studenter i springvandet i år

22. juni 2020 Uddannelse Skrevet af: Ole Kæhler

I mange år har det være en tradition, at studenterne samle sig på Rådhuset og smed hinanden i springvandet.

“Men i år er den tradition aflyst på grund af Coronaen. Vi har oplyst kommune og politi om, at vandgangen er aflyst”, siger rektor Ole Kamp Hansen fra Statsskolen.

“Begivenheden vil trække alt for mange mennesker til og det går ganske enkelt ikke”, siger rektor til SønderborgNYT.

Den store dimission, som almindeligvis holdes i frihedshallen, bliver holdt klasserne i stedet.

Artiklen fortsætter under annoncen

“Hver elev må tage tre familiemedlemmer med og så kommer jeg rundt i alle klasserne. Resten af tiden er de sammen med deres lærer, som kan fortælle masser af historier”, siger Ole Kamp Hansen.

Gymnasiernes rodyst bliver efter al sandsynlighed aflyst.

“Men studenterne har fået lov til at beholde deres studenterkørsel og det er de glade for”.

 

 

26. juni 2026 Samfund, Sønderborg

Ingen akut fare men PFAS ved lufthavnen skal håndteres

26. juni 2026 Samfund

PFAS-forurening ved Sønderborg Lufthavn er nu kortlagt, og konklusionen er, at der er tale om en mindre, men vedvarende forurening, som kommunen nu skal tage hånd om. En ny undersøgelse viser, at der findes PFAS i både jorden og det terrænnære grundvand omkring lufthavnens brandøvelsesplads. Forureningen stammer fra den tidligere anvendelse af brandslukningsskum, som blev […]

Læs mere...