Hvor mange ledige lokaler har kommunen?

22. juni 2013 Uncategorized

– Jeg vil gerne have en politisk drøftelse i Økonomiudvalget af Sønderborg Kommunes fremtidige benyttelse af ledige lokaler i egne bygninger. Drøftelsen ønskes på baggrund af borgmester Aase Nygaards udtalelse i Jydske Vestkysten den 30. maj, ”at kommunen ikke skal erhverve lokaler, når man har ledige lokaler i kommunen”.

Sådan skrev socialdemokraten Frode Sørensen til borgmesteren, men punktet er ikke med i referatet fra Økonomiudvalgets møde.

Artiklen fortsætter under annoncen

I stedet er det sat på dagsordnen til Byrådsmødet.

Socialdemokraten ønsker en drøftelse og beslutning om, der skal være et stop for indgåelse af lejemål eller køb af ejendomme til kommunal benyttelse, så længe der i kommune findes ledige/tomme lokaler.

Som baggrund for en drøftelse ønskes:

a. En ajourført liste over kommunale ejendomme der er tomme og/eller sat tilsalg.

b. En markering af hvilke ejendomme som kan benyttes til afdelinger/aktiviteter med > 10 medarbejdere.

c. En oplistning over indgåede lejemål i indeværende byrådsperiode i ikke kommunalt ejede ejendomme. Afholdte omkostninger i forbindelse med indflytning i disse lokaler, samt opsigelsesvarsel.

I forbindelse med drøftelsen ønsker Frode Sørensen også, at Økonomiudvalget drøfter i hvilken grad centralisering af kommunens forvaltninger/afdelinger/aktiviteter, er ønskelig.

 

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk