Ligeværd: Åbent brev til Statsforvaltningen

3. februar 2014 Uncategorized Skrevet af: Ole Kæhler

Landsforeningen Ligeværd skriver åbent brev til Statsforvaltningen:

– Borgmester Erik Lauritzen har lovet os et møde om sagen, men han har endnu ikke fundet tid og samtidig er der intet, der tyder på, at det nye byråd har en fornemmelse af, at Niels Ole Bennedsen kan være inhabil, når han ikke vil slippe STU’en til Børn og Uddannelse, siger Jørn Thrane til Sønderborg Nyt. Nu beder han i det efterfølgende Statsforvaltningen se på, om Niels Ole Bennedsen politisk kan arbejde objektivt med de unge, der har særlige behov:

Til Statsforvaltningen

Landsforeningen Ligeværd i Sønderborg er mere end bekymrede over Sønderborg Kommune, hvor det nye byråd har valgt at beholde Særligt Tilrettelagte Uddannelse, STU, i Socialudvalget.

Jørn Thrane fra Ligeværd har sendt brev til Statsforvaltningen.

Artiklen fortsætter under annoncen

Udvalgets formand er socialdemokraten Niels Ole Bennedsen, der ved siden af sit politiske virke er forstander på Rendbjerghjemmet, som huser kommunens dyreste STU-tilbud og ikke nok med det, så er udvalgsformandens hustru konsulent for målgruppen. Niels Ole Bennedsen er desuden formand for det vistisationsudvalg, der placerer unge med særlige behov på de forskellige tilbud.

Landsforeningen Ligeværd i Sønderborg mener, at socialudvalgsformanden har for mange kasketter på, når det handler om unge med særlige behov. Både han og hustruen tjener jo en del af deres løn via gruppen og nu sidder han på den mest magtfulde politiske post for selvsamme område.

Enkle spørgsmål

Hvordan kan vi føle os sikre på, han ikke mest af alt forfordeler sin egen arbejdsplads?

Hvordan kan vi være sikre på, at udvalget fremover vil arbejde for at sikre vores unge al den hjælp, som de kan tilbydes og ikke blot den hjælp, som de skal tilbydes?

Hvordan kan vi være sikre på, at fremtidige klager behandles objektivt, når det er en af områdets aktører, der skal tage endelig stilling til dem?

26. april 2024 Politik, Nordborg

Politisk debatmøde – hvor står vi og hvor vil vi hen?

26. april 2024 Politik

Torsdag aften havde Socialdemokratiet inviteret til ‘Dér derbAtter’ i medborgerhuset på Th, BrorsensVej i Nordborg og der var hele 112 mennesker, som gerne ville være med. “Vores plan med aftenen, det er få nogle ideer fra Jer, som vi kan tage med os. Jeg lover ikke, at de allesammen bliver til noget, men vi vil […]