Hver fjerde borger i Sønderborg Kommune har allerede oprettet en digital postkasse og kan derfor modtage og sende deres post til det offentlige sikkert og digitalt. Er du en af dem, vil du fremover modtage din post fra Sønderborg Kommune heri.
Folketinget har besluttet, at det fra 1. november 2014 er lovpligtigt for alle over 15 år at kunne modtage posten fra det offentlige i en digital postkasse på borger.dk.
Sønderborg Kommune vil gerne gøre kontakten til dig så hurtig og sikker som mulig. Derfor vil vi fremover sende posten digitalt til de borgere, der allerede har oprettet en digital postkasse.
Husk at tømme din digitale postkasse
Den digitale postkasse kan sammenlignes med din almindelige postkasse hjemme ved vejen. Det er din pligt at tømme den. Den digitale post har også samme retsvirkning, som de breve du tidligere har modtaget med almindelige brevpost.
– Du kan fx miste retten til den ydelse, du modtager fra det offentlige, hvis du ikke møder op til en samtale, fordi du ikke har åbnet og læst din digitale post. Det vil vi naturligvis gerne undgå, og derfor er det vigtigt, at du husker at tømme den digitale postkasse, siger Anne Kirk, Jobcenterchef.
På borger.dk kan du også indstille din digitale postkasse, så den sender en mail til din almindelige e-mailadresse, når du modtager ny post i din digitale postkasse.